Art & Kulturë

Moonfall/Investitura e teknologjisë me njerëzoren që çon në luftë

Moonfall është një film i vitit 2022 nën drejtimin e Roland Emmerich, një emër i njohur i zhanrit të sci fi, sidomos në temën e apokalipsit astrofizik. Aktorët që luajnë janë të njohur: Halle Berry, Patrick Wilson, Donald Sutherland. Tema është intriguese, ndonëse huazon nga filma të tjerë: diçka e godet Hënën, fqinjin tonë të heshtur të përjetësisë dhe ajo del nga orbita e vet.

Mund të merret me mend se një gjë e tillë parathotë fundin e sigurt të Tokës, të jetës në të, por edhe të morfologjisë fizike siç e njohim. Mirëpo rezulton se Hëna nuk është ajo që ne dimë, është një sistem artificial i vendosur aty pas një emigrimi primordial, e shifruar nga një qytetërim i zhdukur. Të kujton kjo diçka nga “Kripton” i Superman, përherë në mbështetje të idesë kreacioniste se jeta u mboll në Tokë, nuk evoluoi.

Hëna nis kështu rrokullisjen e vet drejt Tokës duke i kujtuar të gjithëve se rendi i universit është një konstante që nuk e përfshin në ekucacion fuqinë e jetës inteligjente. E teksa apokalipsi nis, ai e zhvillon më lehtë skenografinë e Fundit, pasi atë na e thotë Fizika: Emmerich ndërton një dinamikë katastrofe që të të kujton pikturat e Rilindjes, kapitujt e Biblës, që në të vërtetë, japin Prag Fundin, por jo Fundin e vërtetë.

Lexo më shumë  Kartolina, dritarja prej ku bota u njoh dhe u magjeps me bukurinë e gruas dhe veshjen tradicionale shqiptare

Dhe këtu vepron aktori i zakonshëm i kinemasë, heroi që bashkohet në një treshe krejt të pazakontë: një shkencëtare, një astronaut që ka humbur besueshmërinë dhe një studiues amator që beson në teori konspiracioni. 

Shkalla sipërore e iracionalitetit të Kaosit që mbjell Apokalipsi, e aktualizon si zgjidhje, si shpresë iracionalitetin e treshes në fjalë, në një inkenim tipik hollivudian që denoncon vetë kuptimin e qytetërimit tonë: sado logjik ky qytetërim dhe sado inxhinierik të jetë ai, përballja me Finalitetin i takon Besimit dhe Pasionit. 

Hëna është në këtë rast një meagastrukturë e ndërtuar dikur nga paraardhës të njeriut diku larg në univers, të cilët u mposhtën nga një rebelim asgjësues i Inteligjencës Artificiale(një tjetër temë e shumë rrahur kjo) dhe që u zhvendos në një sistem të ri, që qëllon të jetë yni. Më pas, me kushtet e duhura, jeta u mboll me kodin e ADN-së.

Deri këtu narrativa mban dhe ka një farë intrige, mbyllja mandej është në disproporcion me shkallën e shkatërrimit dhe të forcave që vihen në veprim. Përtej skenave të strukturës inxhinierike të Emmerich që realisht është dhënë mirë, shpëtimi i botës nga një haluçinant dhe një astronaut që komunikohet nga sistemi operativ i Hënës që është aty në pritje të këtij momenti dhe për këtë moment, asgjëson të gjithë kuptimin.

Lexo më shumë  Kartolina, dritarja prej ku bota u njoh dhe u magjeps me bukurinë e gruas dhe veshjen tradicionale shqiptare

Ajo që nuk kuptohet mirë në të gjithë këto filma që tematizojnë luftën me teknologjinë, është pse Inteligjencës Artificiale i mvishet një synim shkatërrimtar, një tipar iracional i luftës asgjësuese, hakmarrëse. Si mundet një entitet kaq racional dhe i programuar të autorizojë veten në një marrëzi që sa vjen e i ngjan njerëzores ? Çfarë e shtyn një organizim artificial të konceptojë plane djallëzore përkundrejt një tjetër entiteti që ne ende nuk dimë nëse e percepton si diçka ndryshe nga sa një makinë percepton ?

Truku i mbylljes në fakt qëndron te paskatastrofa, kur Sistemi Operativ njofton shpëtimtarin e botës, studiuesin amtor, se i ka skanuar ndërgjegjen, një lojë me zarar që në fakt e pafajëson teknologjinë si të tillë, përderisa investitura me njerëzoren i jep kuptim edhe marrëzisë së shkatërrimit. Ose matematikës së tij.

YouTube player

Rruga Press

YouTube player

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *