Policia finlandeze: Anijes në vendin e këputjes së EstLink 2 i mungon spiranca
Byroja Kombëtare Finlandeze e Hetimit njoftoi në një konferencë për shtyp se, sipas vlerësimeve fillestare, dëmtimi i kabllos së nëndetëses EstLink 2 është shkaktuar ndoshta nga spiranca e cisternës së naftës Eagle S të flotës ruse hije. Spiranca nuk u gjet kur anija u ndalua. Ngjarja po hetohet si vepër vandalizmi.
Të mërkurën, lidhja me rrymë direkte EstLink 2 midis Estonisë dhe Finlandës u ndërpre për shkak të një defekti. Të enjten, autoritetet finlandeze mbajtën një konferencë për shtyp në të cilën Byroja Kombëtare e Hetimit njoftoi se hetimi ishte ende në vazhdim, por se dëmtimi i EstLink 2 po hetohej si vandalizëm i rëndë.
Markku Hassinen, nënkryetari i Gardës Kufitare Finlandeze, tha se autoritetet hipën në anijen Eagle S në orën 12:28. Ekuipazhit iu kërkua të ngrinte spirancën, por vetëm zinxhiri i spirancës doli, duke ngritur dyshime për aktivitet të pazakontë në anije. Anija u sekuestrua nga policia dhe aktualisht ndodhet në ujërat finlandeze pranë Porkkala.
Robin Lardot, drejtor i Bordit Këshillimor Kombëtar Finlandez, tha se ishte planifikuar një studim i shtratit të detit.
Autoritetet doganore kanë nisur gjithashtu një hetim paraprak për shkelje të rënda rregullatore. Eagle S, i cili mban flamurin e Ishujve Kuk, nuk ka funksionuar në Gjirin e Finlandës këtë vit, por në rajone si Turqia dhe India. Dogana vuri në dukje se ky është një vëzhgim i rëndësishëm në lidhje me sanksionet.
Jarkko Saarimäki, Drejtor i Përgjithshëm i Autoritetit Finlandez të Transportit dhe Komunikimit (Traficom), theksoi se kabllot nëndetëse janë një pjesë e rëndësishme e infrastrukturës së Finlandës. Megjithatë, janë bërë përgatitje për incidente të tilla dhe autoritetet mund të përgjigjen shpejt. Saarimäki konfirmoi se infrastruktura e komunikimit e Finlandës është projektuar për t’i bërë ballë ndërprerjeve të shumta të njëkohshme. Ndërsa dëmtimi i kabllove të telekomunikacionit nuk ka ndikuar ndjeshëm në lidhjen e Finlandës, mund të ndodhin ngadalësime të vogla.
Aktualisht, autoritetet finlandeze kanë krijuar një zonë ndalim-fluturimi mbi zonën e prekur. Kryeinspektori Juha Hietala sqaroi se kjo masë kishte për qëllim lehtësimin e hetimit.
Kur shefi i policisë Ilkka Koskimäki u pyet gjatë konferencës për shtyp nëse kishte filluar komunikimi me Rusinë, ai u përgjigj negativisht. Ai hodhi poshtë gjithashtu planet për të kontaktuar autoritetet ruse dhe nuk pranoi të komentojë më tej mbi këtë çështje.
Deputeti finlandez dhe ish-shefi i Forcave të Mbrojtjes, Jarmo Lindberg, vuri në dukje në një transmetim special në kanalin Yle se kishte tre ndërprerje të kabllove vitin e kaluar, të gjitha duke prekur anije mallrash ose cisterna me spiranca të humbura.
“Duket e dyshimtë që spiranca gjigante mund të tërhiqen zvarrë nëpër një shtrat të pabarabartë të detit pa e vënë re anija,” tha Lindberg, duke shtuar se incidente të tilla nxjerrin në pah cenueshmërinë e kabllove dhe infrastrukturës së telekomunikacionit.
Orpo: Ky problem duhet zgjidhur
Kryeministri finlandez Petteri Orpo tha se Finlanda kishte ndërmarrë veprime vendimtare për t’u marrë me incidentin, duke dërguar një sinjal të qartë se problemi duhet trajtuar dhe zgjidhur. Megjithatë, ai theksoi se Finlanda duhet të përmirësojë gatishmërinë e saj për situata të tilla.
Orpo vuri në dukje se siguria e furnizimit të Finlandës mbetet e lartë dhe konfirmoi se ai është në kontakt me vendet nordike, shtetet baltike, Poloninë, NATO-n dhe Bashkimin Evropian për këtë çështje. Ai shtoi se nevojiten metoda shtesë për t’u marrë me Flotën.
Flota Shadow dërgon para në makinën ruse të luftës dhe i mundëson Rusisë të vazhdojë luftën e saj kundër Ukrainës. Këto anije po përfshihen vazhdimisht në paketat e sanksioneve, të cilat tashmë kanë pasur një ndikim të rëndësishëm”, tha Orpo. Ai gjithashtu theksoi se këto anije paraqesin një rrezik mjedisor për Detin Baltik.
Orpo përsëriti se Finlanda nuk ka hyrë në dialog me Rusinë. Ai gjithashtu deklaroi se nuk dëshironte të nxirrte ndonjë përfundim në lidhje me përfshirjen ruse në incident, por se Flota Shadow vepronte në emër të Rusisë. Ai siguroi se qeveria finlandeze do të bënte gjithçka në fuqinë e saj për të zgjidhur çështjen.
Jukka Savolainen, drejtoreshë e Qendrës Evropiane të Kompetencës për Kundër Kërcënimeve Hibride, vuri në dukje se kohët e fundit ka pasur një numër jashtëzakonisht të lartë të ndërprerjeve të ngjashme të kabllove.
“Dikush tani po teston se si anijet e lira mund të shkaktojnë përçarje të mëdha në botën perëndimore. Duhet të ndërhyjmë”, shpjegoi ai.
Muajin e kaluar, një anije kineze dyshohej se kishte shkaktuar probleme të ngjashme. Sipas Savolainen, është e rëndësishme të krijohet një pengesë në mënyrë që çdo anije që pret kabllot të mund të kapet. Ai theksoi se veprimi i shpejtë në këtë rast, duke përfshirë masa të rrepta dhe reagim të menjëhershëm nga autoritetet, tregon se si mund të parandalohen në mënyrë efektive incidente të tilla në të ardhmen.
Megjithatë, Savolainen paralajmëroi se dëmi më i madh i mundshëm nga ndërprerjet e kabllove mund të ndodhë në Detin e Veriut dhe Atlantik. Ai sugjeroi se incidentet në Gjirin e Finlandës mund të kenë qenë teste të lidhura.
Stubb: Ne duhet të jemi në gjendje të parandalojmë rreziqet e paraqitura nga flota hije e Rusisë
Presidenti finlandez Alexander Stubb shkroi në rrjetet sociale se ishte informuar për ngjarjen nga krerët e policisë, Zyrës Kombëtare të Hetimit dhe Gardës Kufitare.
“Ne duhet të jemi në gjendje të zbusim rreziqet e paraqitura nga anijet në Flotën e Hijeve Ruse,” shkroi Stubb.
Si ai dhe kryeministri Petteri Orpo monitoruan nga afër situatën të martën dhe vlerësuan autoritetet për bashkëpunimin efektiv në hetimin e incidenteve.
Sipas Fingrid, operatori kryesor i rrjetit të Finlandës, kablloja EstLink-2 u dëmtua në territorin finlandez dhe Finlanda është përgjegjëse për riparimet. Fingrid vlerëson se procesi i riparimit mund të zgjasë derinë shtatë muaj.
Muajin e kaluar, një anije kineze dyshohej se kishte shkaktuar probleme të ngjashme. Sipas Savolainen, është e rëndësishme të krijohet një pengesë në mënyrë që çdo anije që pret kabllot të mund të kapet. Ai theksoi se veprimi i shpejtë në këtë rast, duke përfshirë masa të rrepta dhe reagim të menjëhershëm nga autoritetet, tregon se si mund të parandalohen në mënyrë efektive incidente të tilla në të ardhmen.
Megjithatë, Savolainen paralajmëroi se dëmi më i madh i mundshëm nga ndërprerjet e kabllove mund të ndodhë në Detin e Veriut dhe Atlantik. Ai sugjeroi se incidentet në Gjirin e Finlandës mund të kenë qenë teste të lidhura.
Stubb: Ne duhet të jemi në gjendje të parandalojmë rreziqet e paraqitura nga flota hije e Rusisë
Presidenti finlandez Alexander Stubb shkroi në rrjetet sociale se ishte informuar për ngjarjen nga krerët e policisë, Zyrës Kombëtare të Hetimit dhe Gardës Kufitare.
“Ne duhet të jemi në gjendje të zbusim rreziqet e paraqitura nga anijet në Flotën e Hijeve Ruse,” shkroi Stubb.
Si ai dhe kryeministri Petteri Orpo monitoruan nga afër situatën të martën dhe vlerësuan autoritetet për bashkëpunimin efektiv në hetimin e incidenteve.
Sipas Fingrid, operatori kryesor i rrjetit të Finlandës, kablloja EstLink-2 u dëmtua në territorin finlandez dhe Finlanda është përgjegjëse për riparimet. Fingrid vlerëson se procesi i riparimit mund të zgjasë deri në shtatë muaj./News.err/
Rruga Press