Bota

“Frankenjet”, aeroplani i ri luftarak i ushtrisë amerikane i prodhuar nga dy fluturake të shkatërruara i bashkohet flotës së forcave ajrore

Forcat Ajrore të SHBA-së e quajnë atë “Frankenjet”, një aeroplan luftarak që nuk detektohet nga radarët i bërë nga pjesët e dy F-35-ve të shkatërruar në aksidente, që tani është në detyrë dhe gati për luftim.

“Frankenjet” është plotësisht operacional dhe i gatshëm për të mbështetur luftëtarin”, tha të mërkurën një raport nga Zyra e Programit të Përbashkët të Ushtrisë F-35 (JPO).

Aeroplani luftarak i ricikluar e ka origjinën e tij në vitin 2014, kur një F-35A gati të ngrihej në një mision stërvitor nga Baza e Forcave Ajrore Eglin në Florida, pësoi “defekt të motorit”, sipas një raporti të Forcave Ajrore mbi incidentin.

Aeroplani, i njohur si AF-27, gjithashtu pësoi dëmtime të mëdha në pjesën e pasme të tij.

Pjesët e një krahu të rotorit të thyer të motorit “prenë kabinën e ventilatorit të motorit, hapësirën e motorit, rezervuarin e brendshëm të karburantit dhe linjat hidraulike dhe të karburantit, përpara se të dilnin përmes trupit të sipërm të aeroplanit”, përfundoi një hetim.

Zjarri që rezultoi dogji dy të tretat e pasme të aeroplanit luftarak, u tha ndër tjera në raport.

Më pas, më 8 qershor 2020, pajisja e uljes së hundës në një tjetër F-35A, e njohur si AF-211, dështoi në uljen në bazën e Forcave Ajrore Hill në Utah, duke rezultuar në dëme të rënda në atë aeroplan luftarak, sipas raporteve mbi incidentin.

Lexo më shumë  Gjermania synon ta rrisë buxhetin për mbrojtje në mbi 60 miliardë euro

Kështu, Forca Ajrore mbeti me dy pjesë të përdorshme prej 75 milionë dollarësh të aeroplanëve luftarakë – hunda e AF-27 dhe pjesa e pasme e AF-211.

“Në vend që t’i cilësonin të dy aeroplanët si humbje, ekipet morën një vendim të guximshëm në vitin 2022 për të hequr hundën nga AF-27 dhe për ta vendosur atë në AF-211 për të maksimizuar kursimet, dhe për të shtuar një aeroplan operacional në flotë”, tha një raport nga F-35 JPO.

Scott Taylor, inxhinieri kryesor mekanik për prodhuesin Lockheed Martin, vendosi përpjekjet në perspektivë në një njoftim për lajmet e vitit 2023.

“Të gjitha seksionet e aeroplanëve mund të çmontohen dhe ribashkohen teorikisht, por kjo nuk është bërë kurrë më parë”, tha Taylor.

“Ky është F-35 i parë “Frankin-bird” deri më sot. Kjo është histori”, shtoi Taylor.

Puna u krye në Hill AFB, me “vegla dhe pajisje krejtësisht të reja, unike të specializuara”, thuhej në njoftimin për shtyp të Forcave Ajrore 2023.

Pothuajse dy vjet e gjysmë riparime dhanë rezultat në janar, kur Frankenjet fluturoi për herë të parë, nga Hill AFB në objektin F-35 të Lockheed Martin në Fort Worth, Teksas.

Lexo më shumë  Vuçiqi “mbetet në ajër”, pas Lituanisë, një vend tjetër i ndalon fluturimin e aeroplanit për në Moskë

“Fluturimi i parë i aeroplanit të rindërtuar u realizua dhe performoi sikur të ishte i freskët nga linja fillestare e prodhimit”, tha Jeffrey Jensen, inxhinieri kryesor i variantit F-35A, në një njoftim për shtyp.

Në fund të muajit të kaluar, Frankenjet u kthye në Hill AFB dhe u caktua në krahun e 338-të luftarak, e njëjta njësi AF-211 që i përkiste fillimisht.

Deklarata ushtarake vendos koston e projektit Frankenjet në 11.7 milionë dollarë, duke thënë se ai i kurseu Pentagonit dhe taksapaguesve 63 milionë dollarë mbi koston e një aeroplani të ri zëvendësues.

Forca Ajrore e SHBA, ka 383 F-35A në flotën e saj, sipas Institutit Ndërkombëtar për Studime Strategjike.

F-35A është një nga tre versionet e aeroplanëve luftarakë që nuk detektohen nga radarët të ushtrisë amerikane. Trupat e Marinës fluturojnë F-35B – një aeroplan me ngritje të shkurtër, ulje vertikale – dhe Marina fluturon F-35C, i projektuar për operacionet e aeroplanmbajtësve.

F-35 janë bërë gjithashtu një zgjedhje popullore për aleatët dhe partnerët e SHBA-së, me 17 vende të tjera ose që fluturojnë ose blejnë aeroplanë, sipas Lockheed Martin.

YouTube player
sqhrenfrdeit