Bota

“Frankenjet”, aeroplani i ri luftarak i ushtrisë amerikane i prodhuar nga dy fluturake të shkatërruara i bashkohet flotës së forcave ajrore

Forcat Ajrore të SHBA-së e quajnë atë “Frankenjet”, një aeroplan luftarak që nuk detektohet nga radarët i bërë nga pjesët e dy F-35-ve të shkatërruar në aksidente, që tani është në detyrë dhe gati për luftim.

“Frankenjet” është plotësisht operacional dhe i gatshëm për të mbështetur luftëtarin”, tha të mërkurën një raport nga Zyra e Programit të Përbashkët të Ushtrisë F-35 (JPO).

Aeroplani luftarak i ricikluar e ka origjinën e tij në vitin 2014, kur një F-35A gati të ngrihej në një mision stërvitor nga Baza e Forcave Ajrore Eglin në Florida, pësoi “defekt të motorit”, sipas një raporti të Forcave Ajrore mbi incidentin.

Aeroplani, i njohur si AF-27, gjithashtu pësoi dëmtime të mëdha në pjesën e pasme të tij.

Pjesët e një krahu të rotorit të thyer të motorit “prenë kabinën e ventilatorit të motorit, hapësirën e motorit, rezervuarin e brendshëm të karburantit dhe linjat hidraulike dhe të karburantit, përpara se të dilnin përmes trupit të sipërm të aeroplanit”, përfundoi një hetim.

Zjarri që rezultoi dogji dy të tretat e pasme të aeroplanit luftarak, u tha ndër tjera në raport.

Më pas, më 8 qershor 2020, pajisja e uljes së hundës në një tjetër F-35A, e njohur si AF-211, dështoi në uljen në bazën e Forcave Ajrore Hill në Utah, duke rezultuar në dëme të rënda në atë aeroplan luftarak, sipas raporteve mbi incidentin.

Lexo më shumë  Riaktivizimi i Nord Stream, Merz kundër planit të fshehtë Putin-Trump

Kështu, Forca Ajrore mbeti me dy pjesë të përdorshme prej 75 milionë dollarësh të aeroplanëve luftarakë – hunda e AF-27 dhe pjesa e pasme e AF-211.

“Në vend që t’i cilësonin të dy aeroplanët si humbje, ekipet morën një vendim të guximshëm në vitin 2022 për të hequr hundën nga AF-27 dhe për ta vendosur atë në AF-211 për të maksimizuar kursimet, dhe për të shtuar një aeroplan operacional në flotë”, tha një raport nga F-35 JPO.

Scott Taylor, inxhinieri kryesor mekanik për prodhuesin Lockheed Martin, vendosi përpjekjet në perspektivë në një njoftim për lajmet e vitit 2023.

“Të gjitha seksionet e aeroplanëve mund të çmontohen dhe ribashkohen teorikisht, por kjo nuk është bërë kurrë më parë”, tha Taylor.

“Ky është F-35 i parë “Frankin-bird” deri më sot. Kjo është histori”, shtoi Taylor.

Puna u krye në Hill AFB, me “vegla dhe pajisje krejtësisht të reja, unike të specializuara”, thuhej në njoftimin për shtyp të Forcave Ajrore 2023.

Pothuajse dy vjet e gjysmë riparime dhanë rezultat në janar, kur Frankenjet fluturoi për herë të parë, nga Hill AFB në objektin F-35 të Lockheed Martin në Fort Worth, Teksas.

Lexo më shumë  Ish-zëvendëspresidenti amerikan: Nëse Rusia merr Ukrainën, rendi i vjen Ballkanit dhe Polonisë

“Fluturimi i parë i aeroplanit të rindërtuar u realizua dhe performoi sikur të ishte i freskët nga linja fillestare e prodhimit”, tha Jeffrey Jensen, inxhinieri kryesor i variantit F-35A, në një njoftim për shtyp.

Në fund të muajit të kaluar, Frankenjet u kthye në Hill AFB dhe u caktua në krahun e 338-të luftarak, e njëjta njësi AF-211 që i përkiste fillimisht.

Deklarata ushtarake vendos koston e projektit Frankenjet në 11.7 milionë dollarë, duke thënë se ai i kurseu Pentagonit dhe taksapaguesve 63 milionë dollarë mbi koston e një aeroplani të ri zëvendësues.

Forca Ajrore e SHBA, ka 383 F-35A në flotën e saj, sipas Institutit Ndërkombëtar për Studime Strategjike.

F-35A është një nga tre versionet e aeroplanëve luftarakë që nuk detektohen nga radarët të ushtrisë amerikane. Trupat e Marinës fluturojnë F-35B – një aeroplan me ngritje të shkurtër, ulje vertikale – dhe Marina fluturon F-35C, i projektuar për operacionet e aeroplanmbajtësve.

F-35 janë bërë gjithashtu një zgjedhje popullore për aleatët dhe partnerët e SHBA-së, me 17 vende të tjera ose që fluturojnë ose blejnë aeroplanë, sipas Lockheed Martin.

YouTube player
sqhrenfrdeit