BotaKryesore

A mund të zgjasë BE-ja sanksionet kundër Rusisë pavarësisht shantazhit të Hungarisë?

Zgjatja e sanksioneve kundër Rusisë është një nga çështjet më urgjente për Bashkimin Evropian – veçanërisht këtë vit. Rezistenca e vazhdueshme e Hungarisë ndaj sanksioneve të tilla ka çuar në shqetësime në Bruksel se çfarë do të ndodhë kur të përfundojë afati i ardhshëm i zgjatjes, këtë herë në korrik.

Kryeministri hungarez Viktor Orban ka kundërshtuar prej kohësh sanksionet e BE-së kundër Kremlinit dhe ka refuzuar të pranojë masat e reja që synojnë importet e energjisë nga Rusia në BE.

Sanksionet rinovohen çdo gjashtë muaj dhe ndahen në dy grupe: sanksione sektoriale – siç janë ndalimet e importit të mallrave të ndryshme ruse – dhe listat, d.m.th. Ndalimet e vizave dhe ngrirja e aseteve për më shumë se 2500 individë dhe kompani ruse.

Sanksionet sektoriale do të rinovohen në janar dhe korrik, ndërsa listat do të rishikohen për rinovim në mars dhe shtator. Kjo do të thotë gjithsej katër vendime për vit kalendarik, të cilat të gjitha duhet të merren unanimisht nga 27 Shtetet Anëtare të BE-së.

Hungaria, e cila ka kritikuar prej kohësh sanksionet e BE-së kundër Kremlinit, konsideroi refuzimin për të dhënë pëlqimin për rinovimin sektorial në janar dhe zgjerimin e listës në mars. Në fund Budapesti dha dritën e gjelbër, por jo pa siguruar disa lëshime nga Brukseli.

Zyrtarët e BE-së në Bruksel më thanë se ata tashmë janë të shqetësuar për zgjatjen e ardhshme të sanksioneve sektoriale në korrik – dhe çfarë mund të kërkojë Budapesti.

Problemi përkeqësohet më tej nga një pyetje më e gjerë në lidhje me politikën e sanksioneve të Perëndimit kundër Moskës dhe bisedimet e vazhdueshme të armëpushimit midis Rusisë, Ukrainës dhe Shteteve të Bashkuara.

Lehtësimi i sanksioneve i është dërguar Kremlinit në njëfarë forme si një karotë e mundshme – të paktën nga Uashingtoni – edhe pse evropianët, të cilët nuk janë të përfshirë në bisedime, e kanë hedhur poshtë këtë ide për momentin.

Pyetja është nëse kjo do të zbatohet edhe në verë.

“Tre muaj janë një jetë në politikë dhe deri atëherë [Presidenti i SHBA Donald] Trump mund të ketë mjaftuar Rusinë dhe në vend të kësaj t’i shtrëngojë sanksionet,” tha një zyrtar i BE-së me të cilin fola, megjithëse zyrtari gjithashtu pranoi se kryeqytetet e tjera të BE-së mund të tundohen për të ulur sanksionet.

Lexo më shumë  Sveçla priti homologun maqedonas, diskutojnë për bashkëpunimin kufitar dhe sigurinë

Kërcënimi gjithnjë i pranishëm për ekonominë e BE-së nga një luftë tregtare transatlantike, sipas diplomatëve, mund të ringjallë thirrjet për një lehtësim të sanksioneve ndaj gazit, aluminit, çelikut rus dhe tregtisë me Moskën në përgjithësi.

Cili është plani B i Evropës për sanksionet?

Për të anashkaluar një veto të mundshme hungareze këtë verë ose për të parandaluar shtetet e tjera anëtare që të zgjedhin elementët e qershisë që duan të hiqen, avokatët më të zgjuar në Bruksel aktualisht po punojnë në tekste ligjore për të zhvilluar një Plan B në rast se Plani A – një zgjatje “e pastër” – rezulton e pamundur në korrik.

Dhe ata mund të kenë gjetur një.

Ideja ishte shprehur tashmë në kulmin e procesit të rinovimit të listës në mars. Mbetet e patestuar dhe është e diskutueshme nëse është plotësisht e ligjshme.

Është gjithashtu e ndërlikuar, të paktën për ata që nuk jetojnë në “flluska të Brukselit”.

Por këtu është gjëja: sanksionet e BE-së përbëhen nga dy dokumente ligjore, një vendim dhe një rregullore. Këto tekste janë në thelb identike dhe punojnë së bashku: Shtetet Anëtare bien dakord dhe miratojnë një vendim, i cili më pas zbatohet si rregullore.

Rregullorja duhet të rinovohet çdo gjashtë muaj me unanimitet, por vendimi jo. Në fakt, vendimi mbetet në fuqi nëse shumica e cilësuar nuk voton për shfuqizimin e tij.

Kjo do të thotë se sanksionet mund të mbeten në fuqi pa pasur nevojë për një zgjatje formale dhe do të shkatërrojnë mundësinë e madhe të Hungarisë për të “shantazhuar” pjesën tjetër të klubit për këtë çështje.

Sipas diplomatëve me të cilët kam biseduar, ky është një zgjidhje – dhe në të njëjtën kohë një e përkohshme.

Hungaria dhe ndoshta vende të tjera do të padisnin BE-në, pasi një veprim i tillë do të ishte i pashembullt. Siç tha një diplomat: “Kjo po ndodh mbi baza ligjore shumë të lëkundshme, pasi ne kemi përdorur gjithmonë unanimitet për të zgjatur sanksionet – kështu ka funksionuar gjithmonë.”

Lexo më shumë  Avokatët e policëve të dëmtuar kërkojnë burgim të përjetshëm për të akuzuarit e sulmit në Banjskë

Por ka plan B të tjerë në punë. Ndoshta më e dukshme është se Komisioni Evropian do të propozojë sanksione të tjera në javët e ardhshme, që do të ishte paketa e 17-të e sanksioneve që kur Rusia pushtoi Ukrainën më shumë se tre vjet më parë.

Megjithatë, mashtrimi është se këto sanksione të reja në fakt nuk do të miratohen. Në vend të kësaj, ato do të ishin “për shitje” në këmbim të marrëveshjes së Hungarisë për një zgjatje të përgjithshme të sanksioneve.

Në këtë skenar, Budapesti mund të pretendonte fitoren pasi nuk do të miratoheshin sanksione të reja, ndërsa vendet e tjera të paktën do të arrinin një zgjatje të sanksioneve ekzistuese deri në fund të vitit.

Një tjetër qasje e mundshme do të ishte lejimi i skadimit të sanksioneve, por për të kompensuar këtë duke rritur tarifat kundër Rusisë në të gjithë sektorët përkatës ekonomikë. Ky lloj vendimi nuk do të kërkonte unanimitet dhe do të ishte i mundur, por çfarë do të bënte blloku, për shembull, me të gjitha kufizimet e eksportit që i ka vendosur tashmë Rusisë?

Një opsion do të ishte lejimi i skadimit të sanksioneve të BE-së, por përsëritja e të njëjtave masa në nivel kombëtar. Megjithatë, jo të gjitha shtetet anëtare kanë legjislacion kombëtar sanksionesh dhe në vend të kësaj mbështeten në një kornizë evropiane. Si rezultat, zbatimi shumë shpejt do të bëhej i paqartë dhe i paqëndrueshëm në të gjithë Bashkimin.

Ekziston një dilemë tjetër e mundshme. Përveç zgjatjes së sanksioneve, shumica e vendeve anëtare të BE-së dëshirojnë që BE të fillojë bisedimet e pranimit me Ukrainën më së voni deri në qershor.

Kjo do të thotë se një tjetër veto e mundshme hungareze do të duhet të kapërcehet pothuajse në të njëjtën kohë me sanksionet.

Është e mundur që disa fonde të ngrira të BE-së të mbajtura nga Budapesti për shkak të shqetësimeve për sundimin e ligjit do të duhet të ngrohen dhe të vihen në qarkullim për të zgjidhur të dyja çështje. /Rferl/thegeopost.com/

YouTube player