Bota

Një anije kineze mbetet në qendër të hetimit për gazsjellësin e detit Baltik të dëmtuar vitin e kaluar

Një anije kineze me kontejnerë mbetet në qendër të një hetimi për shkaqet e dëmtimit të një gazsjellësi të Detit Baltik, mes vendeve anëtare të NATO-s, Finlandës dhe Estonisë, vitin e kaluar, thanë autoritetet finlandeze të enjten.

Kanë kaluar më shumë se gjashtë muaj që kur dëme të konsiderueshme të shkaktuara nga njeriu u zbuluan në tubacionin Balticconnector në ujërat ekonomike finlandeze më 8 tetor, duke shkaktuar një rënie të mprehtë të presionit. Operatorët e rrjetit të gazit në Finlandë dhe Estoni – Gasgrid Finlanda dhe Elering – u detyruan të mbyllnin linjën, duke ndërprerë një lidhje të rëndësishme midis tregjeve të gazit nordik dhe baltik për disa muaj.

Tubacioni, i cili përshkon Gjirin e Finlandës midis qytetit finlandez të Inkoo dhe portit estonez të Paldiskit, u rikthye në funksion këtë javë pas riparimeve me vlerë miliona euro.

Byroja Kombëtare e Hetimit, një degë e policisë finlandeze, tha të enjten se ende beson se një spirancë nga anija e mallrave Newnew Polar Bear me flamur të Hong Kongut, e cila ishte rrugës për në Shën Petersburg, Rusi, u gjet, u lirua dhe shkaktoi dëmet e gjetura në Balticconnector.

Hetimi është i avancuar dhe ka bashkëpunim me autoritetet kineze që hetojnë rastin”, tha Detektivi Risto Lohi, kreu i hetimeve të NBI, për Associated Press.

“Linja kryesore e hetimit mbetet e pandryshuar – anija e mallrave Newnew Polar Bear dhe spiranca e saj janë të lidhura me dështimin e tubacionit,” tha Lohi.

Lexo më shumë  OBSH: Deri në vitin 2050, rreth 1,2 miliardë njerëz mund të zhvendosen prej klimës

Hetuesit finlandezë nuk kanë komentuar nëse ata besojnë se dëmi i shkaktuar nga anija kineze ishte i qëllimshëm ose i shkaktuar nga transporti i paaftë, siç kanë sugjeruar disa ekspertë.

Autoritetet finlandeze të transportit thanë se nuk ishin në gjendje të vendosnin kontakte radio me kapitenin e Newnew Polar Bear në kohën e incidentit, pavarësisht disa përpjekjeve.

Vitin e kaluar, NVB njoftoi se një hetim fillestar nga hetuesit dhe ekspertët gjeti një gjurmë prej rreth 1.5 deri në katër metra në shtratin e detit, e cila duhet të çojë në zonën e dëmtuar në tubacionin e gazit. Ky zgjim besohet të jetë shkaktuar nga spiranca e rëndë gjashtë tonësh e Ariut Polar të Ri të Ri, e cila më vonë u gjet nga shtrati i detit nga Marina finlandeze.

“Ndoshta do të kalojnë muaj para se të bëhet një sqarim përfundimtar,” tha Lohi, pasi informacione të mëtejshme nga studimet teknike dhe të dhënat nga partnerët ndërkombëtarë të NVB janë ende në pritje.

Sauli Niinistö, një ish-president finlandez, foli për rastin Balticconnector në një video-telefonatë me presidentin kinez Xi Jinping në janar, por nuk u zbuluan detaje rreth bisedimeve.

Në të njëjtën kohë me tubacionin Balticconnector, kabllot e telekomunikacionit që lidhin Finlandën dhe Estoninë dhe Suedinë dhe Estoninë u dëmtuan gjithashtu. Autoritetet finlandeze dhe estoneze dyshojnë se të dy incidentet mund të lidhen me anijen kineze.

Janne Grönlund, nënkryetare e lartë në Gasgrid Finlandë, tha se Balticconnector u rihap për operacione tregtare herët të hënën pasi gazi filloi të rrjedhë nga Finlanda në Estoni. Një sasi më e vogël gazi ka rrjedhur edhe në drejtimin tjetër.

Lexo më shumë  Ukraina godet një depo nafte ruse në perëndim të Rusisë

“Kam kënaqësinë të them se gjithçka ka shkuar siç ishte planifikuar që nga rifillimi i tubacionit,” tha ai.

Më shumë se një duzinë organizatash dhe kompanish të ndryshme u përfshinë në punën e riparimit, e cila përfundoi në pak më shumë se gjashtë muaj. Normalisht, riparimi i një infrastrukture të tillë nënujore kërkon një deri në dy vjet, tha Elering i Estonisë.

Grönlund tha se kostoja totale e riparimit të tubacionit, i cili u krye tërësisht me pajisje të telekomanduara në një thellësi prej 60 metrash, u vlerësua në rreth 35 milionë euro (38 milionë dollarë).

Është ende e paqartë se kush do t’i mbulojë shpenzimet.

Vitin e kaluar, kryeministri finlandez Petteri Orpo filloi bisedimet me Presidenten e Komisionit Evropian Ursula von der Leyen rreth financimit të Bashkimit Evropian për riparimin e tubacionit. BE mbuloi 75% të kostove fillestare të ndërtimit të Balticconnector prej rreth 300 milionë euro.

Pas dëmtimit të gazsjellësit dhe kabllove të të dhënave, NATO ka shtuar patrullimet e saj në Detin Baltik. Aleanca ka vendosur gjuetarë minash, avionë patrullimi detar dhe drone në rajon për të siguruar zonën dhe për të zbuluar lëvizjet e dyshimta pranë infrastrukturës kritike nënujore.

Finlanda, një vend i BE-së prej 5.6 milionë banorësh që kufizohet me Rusinë, u bashkua me NATO-n në prill 2023 pas dekadash mos-angazhimi ushtarak.

Rruga Press

YouTube player