KryesoreLajme

Si ndikon Inteligjenca Artificiale në fushatat zgjedhore

Shkruan Rayna Breuer për Deutsche Welle, përshtatur në shqip nga Rruga Press

Partitë politike përdorin inteligjencën artificiale për të krijuar realitete alternative me përmbajtje emocionale të krijuara për të na prekur telat e zemrës ose për të na trembur me skenarë të frikshëm. Si ndikon kjo tek ne?

Një video tregon një burrë me sy blu, biond, me një këmishë të bardhë duke kontrolluar fletën e votimit. Një tjetër skenë në të njëjtën video tregon një grup grash të mbuluara duke ecur në rrugë. Kjo video është publikuar në llogarinë X të partisë së ekstremit të djathtë AfD në shtetin gjerman lindor të Brandenburgut përpara zgjedhjeve shtetërore. Një video e ngjashme është parë afër 900,000 herë.

Këto video përpiqen të tërheqin emocionet tona duke treguar një të ardhme të frikshme ose ofrojnë zgjidhje të thjeshta. Asnjë nga përmbajtja nuk është reale — videot janë krijuar me ndihmën e inteligjencës artificiale (AI).

Kjo përmbajtje mund të prodhohet shpejt — dhe është e lirë dhe e lehtë. Krahasuar me video të tjera, më të përpunuara me AI, është mjaft e lehtë të dallosh që këto video janë të rreme. Por nëse është kështu, pse janë krijuar? Kontrolli i fakteve të DW shqyrtoi këtë fenomen të të ashtuquajturave softfakes.

Krahasuar me falsifikimet e thella që imitojnë zërat, gjestet dhe lëvizjet aq mirë sa mund të ngatërrohen si diçka e vërtetë, këto softfake nuk përpiqen të fshehin se janë të krijuara nga kompjuteri.

‘Softfakes’ në fushatat elektorale politike

Të tilla softfake përdoren gjithnjë e më shumë në fushatat elektorale politike. Kandidati kryesor i atëhershëm i AfD për zgjedhjet evropiane, Maximilian Krah, postoi mijëra imazhe të AI në llogarinë e tij TikTok.

Fytyrat e panatyrshme janë një dhuratë e vdekur – asnjë nga njerëzit e treguar atje nuk është i vërtetë.

Maximilian Krah i AfD përdor shumë imazhe të krijuara nga AI në llogarinë e tij TikTok

Franca ka parë gjithashtu partitë politike të krijojnë imazhe të inteligjencës artificiale përpara zgjedhjeve të BE-së dhe atyre presidenciale që kishin për qëllim të nxisnin emocione.

Lexo më shumë  Nagavci: Rregullimi i profesioneve dhe njohja e kualifikimeve profesionale janë shtyllat arsimore dhe angazhimet tona këmbëngulëse

Një studim që shqyrtoi llogaritë e mediave sociale të të gjitha partive franceze gjatë fushatave zgjedhore zbuloi se partitë e ekstremit të djathtë ishin veçanërisht të prirura për të përdorur falsifikime të tilla. Asnjë imazh i vetëm nuk u etiketua si i krijuar nga inteligjenca artificiale, edhe pse kjo ishte ajo që të gjitha palët ranë dakord në një Kod Sjelljeje përpara zgjedhjeve të Parlamentit Evropian.

Ata duhej të “përmbaheshin nga prodhimi, përdorimi ose shpërndarja e përmbajtjes mashtruese”. Përmbajtja e krijuar nga AI përmendet në mënyrë eksplicite në kodin e sjelljes. Megjithatë, parti të tilla si Patriotët, Rally Kombëtare dhe Reconquete përdorën gjerësisht një përmbajtje të tillë.

Donald Trump has shared an AI-generated image that tries to discredit his opponent Kamala Harris

Këto lloj imazhesh janë shfaqur edhe përpara zgjedhjeve presidenciale të vitit 2024 në SHBA. Ish-presidenti amerikan Donald Trump postoi një foto të një gruaje që kishte për qëllim të portretizonte zëvendëspresidenten e SHBA-së Kamala Harris duke iu drejtuar një grupi njerëzish me uniformë të stilit komunist – një marifet për të pretenduar se Harris ishte komunist në zemër.

Problemi i një përmbajtjeje të tillë shkon përtej dezinformimit dhe shpërndarjes së lajmeve të rreme. Krijon realitete alternative. Versionet artificiale të realitetit janë portretizuar si më reale se vetë realiteti.

Çfarë ndikon në perceptimin tonë?

Por a i pranojmë qartë videot dhe imazhet e një realiteti alternativ të krijuara nga Inteligjenca Artificiale si realitet thjesht për shkak të masës së madhe të përmbajtjes?

Në vitet 1970, shkencëtarët filluan të shqyrtojnë reagimet e njerëzve ndaj robotëve që dukeshin dhe vepronin pothuajse njerëzor. Inxhinieri japonez i robotikës Masahiro Mori shpiku termin “luginë e çuditshme”. Sa më shumë robotë t’u ngjanin njerëzve, aq më rrëqethës do të ndihej.

“Ne në fakt bëhemi më të pakëndshëm sepse vërejmë një shkëputje midis asaj që mendojmë se është dhe asaj që është përpara nesh,” Nicholas David Bowman, kryeredaktor i Journal of Media Psychology dhe profesor i asociuar në Newhouse School of Public Communications. në Universitetin e Sirakuzës, tha për DW.

“Kjo na bën të ndihemi parehat, sepse nuk mund të pajtohemi. Ne po e ndiejmë këtë çudi sepse e dimë se është e gabuar.”

Çfarë ndodh kur imazhet e krijuara nga AI kalojnë nëpër “luginën e çuditshme” dhe ne nuk i shohim më ato aq rrëqethëse?

Lexo më shumë  Takimi i ish-komandantit të KFOR-it me gjeneralin rus shkakton zemërim te aleatët e NATO-s

“Sapo të kalojmë efektin e “luginës së çuditshme”, nuk do ta dallojmë më as atë. Ndoshta nuk do ta dimë ndryshimin,” tha ai.

Por ne nuk jemi ende atje. “Njerëzit kanë një torollosje kur shohin një video. Ky është detektori ynë më i mirë nëse diçka është apo jo e krijuar nga AI apo e vërtetë,” tha ai.

Është e ndërlikuar nëse njerëzit përpiqen ta injorojnë atë lloj torollosjeje, sepse duan të besojnë se falsifikimi është i vërtetë, tha ai. “Njerëzit mund ta çaktivizojnë atë – nuk po përpiqem ta zbuloj sepse tashmë jam dakord me besimet dhe është në përputhje me atë që dua të shoh,” shtoi Bowman. “Nëse je partizan, i majtë apo i djathtë dhe sheh përmbajtje që nuk është reale, thjesht nuk të intereson sepse je dakord me përmbajtjen”.

Ndikimi i Inteligjencës Artificiale përbën një rrezik për mjedisin tonë të informacionit

Përdorimi i deepfakes dhe softfakes në fushatat zgjedhore është në rritje. Kjo është gjithashtu diçka që Philip Howard e ka vënë re. Ai është bashkëthemeluesi dhe presidenti i Panelit Ndërkombëtar për Mjedisin e Informacionit (IPIE), një organizatë e pavarur globale e dedikuar për të ofruar njohuri shkencore mbi kërcënimet ndaj peizazhit tonë të informacionit.

Për një studim të fundit ata arritën te mbi 400 studiues nga më shumë se 60 vende. Më shumë se dy të tretat besojnë se videot, zërat, imazhet dhe teksti i krijuar nga AI kanë ndikuar negativisht në mjedisin global të informacionit. Më shumë se gjysma besojnë se këto teknologji do të kenë një ndikim negativ në pesë vitet e ardhshme.

“Unë mendoj se ne duhet të kalojmë pikën e vetë-rregullimit të industrisë,” tha Howard për DW.

“Tani, firmat e inteligjencës artificiale po auditojnë veten e tyre. Ata po i vlerësojnë vetë detyrat e shtëpisë,” shtoi ai.

Por kjo, thotë ai, nuk mjafton për shkak të mungesës së një kontrolli të pavarur.

“Nëse ne mund t’i bëjmë rregullatorët të shtyjnë për auditime të pavarura në mënyrë që hetuesit e pavarur, gazetarët, akademikët të mund të shikojnë nën kapuç, atëherë unë mendoj se ne mund t’i kthejmë gjërat”.

YouTube player