Uncategorized

Si funksionojnë hekurudhat diellore? Startup-i merr dritën jeshile për projektin pilot në Zvicër

Panelet diellore janë vendosur të shtrihen “si qilim” në shinat hekurudhore në Zvicër, të parat në botë.

Start-up zviceran Sun-Ways i është dhënë drita jeshile për një projekt pilot tre-vjeçar në kantonin perëndimor të Neuchâtel, me punën që do të fillojë në pranverën e vitit 2025.

Ndërsa kriza klimatike kërkon që ne të përshpejtojmë tranzicionin energjetik të Evropës, zhvilluesit kanë parë potencial të ri në sipërfaqe të pazakonta.

Anët e rrugëve, rezervuarët dhe fermat po gjejnë të gjitha hapësirë ​​për sistemet diellore dhe kompani të tjera po eksperimentojnë me shtimin e elementeve PV edhe në traversat hekurudhore.

Por Sun-Ways është i pari që patentoi një sistem të lëvizshëm, me ndihmën e EPFL, instituti federal i teknologjisë zvicerane në Lozanë.

“Kjo do të jetë hera e parë që panelet diellore do të instalohen në një linjë hekurudhore me trena që kalojnë mbi to,” tha CEO i Sun-Ways, Joseph Scuderi për SWI swissinfo.ch.

Inovacioni i lëvizshëm është thelbësor pasi binarët hekurudhor duhet të pastrohen herë pas here për punë të rëndësishme të mirëmbajtjes.

Kompania zvicerane do të përdorë një sistem mekanik për të instaluar panelet e saj diellore të lëvizshme .

Një tren i zhvilluar nga kompania zvicerane e mirëmbajtjes së shinave Scheuchzer do të udhëtojë përgjatë binarëve, duke vendosur panele fotovoltaike ndërsa shkon. Është thjesht “si një qilim që shpaloset”, thotë Sun-Ways.

Lexo më shumë  Kurti në Samitin e Procesit të Berlini: 25 vjet nga ndërhyrja e NATO-s, hapësira ajrore serbe mbetet e mbyllur për fluturime nga Kosova

Treni i projektuar posaçërisht përdor një mekanizëm pistoni për të shpalosur panelet me gjerësi një metër, të montuar paraprakisht në një fabrikë zvicerane. Ajo pretendon se mund të instalojë deri në 1000 m2 panele diellore në ditë.

Ka qenë një rrugë me gunga për të marrë shenjë nga autoritetet. Zyra Federale e Transportit e refuzoi kërkesën vitin e kaluar si masë paraprake, por pas dhjetë muajsh ndërtimi dhe testimi të prototipeve, Sun-Ways ka siguruar një leje për të filluar aplikimin e teknologjisë në një linjë të hapur në Neuchâtel.

Gjatë një faze testimi trevjeçare, 48 panele do t’i shtohen një seksioni 100 metra të pistës që operohet nga transN, kompania e transportit publik të kantonit, me një kosto prej afërsisht 585,000 CHF (623,000 €).

Energjia elektrike e prodhuar nga sistemi FV do të futet në rrjetin elektrik dhe do të përdoret për energjinë e shtëpive pasi furnizimi i saj në operacionet hekurudhore do të ishte një proces më i ndërlikuar.

Sa energji mund të prodhojnë panelet diellore në linjat hekurudhore?

Start-up ka ambicie të mëdha për eko-inovacionin e saj. Në teori, panelet mund të shtrihen në të gjithë rrjetin hekurudhor të Zvicrës prej 5,317 kilometrash. Qelizat fotovoltaike do të mbulonin një sipërfaqe rreth 760 fusha futbolli.

Natyrisht, do të kishte pak kuptim shtrirja e tapetit diellor në tunele .

Sun-Ways vlerëson se rrjeti hekurudhor kombëtar mund të prodhojë një Terawatt-orë (TWh) energji diellore në vit, ekuivalente me rreth 2 për qind të konsumit total të energjisë në Zvicër .

Lexo më shumë  Kurti në Samitin e Procesit të Berlini: 25 vjet nga ndërhyrja e NATO-s, hapësira ajrore serbe mbetet e mbyllur për fluturime nga Kosova

Përtej Zvicrës, kompania është e përfshirë në projekte të ngjashme që po planifikohen në Spanjë, Rumani dhe Korenë e Jugut. 

“Ka mbi një milion kilometra linja hekurudhore në botë,” tha për SWI Swissinfo vitin e kaluar bashkëthemeluesi i Sun-Ways, Baptiste Danichert. 

“Ne besojmë se 50 për qind e hekurudhave në botë mund të pajisen me sistemin tonë.”

Megjithatë, kompania ka ende shumë për të provuar me projektin e saj pilot. Unioni Ndërkombëtar i Hekurudhave shprehu më parë shqetësimin se panelet mund të pësonin mikro-çarje, të çonin në një rrezik më të lartë zjarresh në zonat e gjelbra dhe madje të shpërqendronin drejtuesit e trenave me reflektime.

Sun-Ways tha se panelet e tij janë më rezistente se ato konvencionale dhe mund të kenë një filtër kundër reflektimit për t’u mbajtur larg syve të drejtuesve të trenave.

Sensorët e integruar gjithashtu sigurojnë që ata të punojnë siç duhet ndërsa furçat e bashkangjitura në fund të trenave mund të largojnë papastërtitë nga sipërfaqja e paneleve.

Disa kanë theksuar se akulli dhe reshjet e borës mund të ndalojnë panelet horizontale të jenë të dobishme, por Sun-Ways kishte një përgjigje edhe për këtë. Është duke punuar në një sistem për shkrirjen e reshjeve të ngrira.

YouTube player