‘Shkundet’ Evropa, kohë të këqija për kompanitë gjermane
Ndër 100 kompanitë më të vlefshme në botë – për herë të parë nuk ka asnjë kompani të vetme gjermane. E para në renditje, në listën e dominuar nga kompani nga SHBA-ja, është një kompani nafte nga Arabia Saudite.
Europa është në pozitë të keqe dhe po shkon keq.
Kompanitë gjermane po humbasin gjithnjë e më shumë peshë në bursat botërore. Ndërsa në fund të vitit 2007 ishin shtatë kompani gjermane ndër 100 më të vlefshmet, në fund të vitit 2021 vetëm dy të tjera. Në gjysmën e parë të 2022, asnjë kompani gjermane nuk përfaqësohet në këtë renditje. Ky është rezultati i një studimi të kompanisë së auditimit dhe konsulencës EY.
Firma e renditur në krye me bazë në Gjermani është biznesi i softuerit SAP me një vlerë tregu prej 106 miliardë dollarësh, e cila, megjithatë, është vetëm në vendin e 113-të. Telekomi gjerman është në vendin e 120 me 98 miliardë dollarë dhe në vendin e 74 është Linde (gazi industrial), i cili që nga bashkimi me Praxair e ka selinë në Irlandë.
Me një vlerë tregu prej 2.3 trilion dollarë amerikanë, kompania e naftës Saudi Aramco është kompania më e shtrenjtë në botë – e ndjekur nga Apple amerikane. Në përgjithësi, megjithatë, ka pasur pak ndryshim në dominimin e kompanive me bazë në SHBA në tregjet botërore të aksioneve: tani janë 60 të tilla, dhe gjashtë muaj më parë ishin 61 të tilla, shkruan Deutsche Welle.
Ndër 10 më të mirat janë Microsoft, Alphabet (kompania mëmë e Google), Amazon, Tesla, kompania e investimeve Berkshire Hathaway, siguruesi shëndetësor Unitedhealth, Johnson & Johnson dhe grupi Facebook Meta.
Kompania më e vlefshme evropiane është Nestle zvicerane – në vendin e 20-të. Sipas auditëve, në fund të vitit 2007, para krizës financiare, 46 nga 100 kompanitë më të vlefshme në mbarë botën ishin nga Evropa. Tani kanë mbetur vetëm 16.
Kthimi i sektorit të energjisë
Një rënie e çmimeve globale të aksioneve – e shkaktuar nga lufta e Rusisë kundër Ukrainës, e shqetësuar për një recesion dhe rritje të normave të interesit – fshiu triliona në vlerë në gjysmën e parë të 2022.
Vetëm kapitalizimi i tregut, pra vlera e aksioneve të tregtuara në bursën e 100 kompanive më të shtrenjta, ra gjatë gjashtë muajve të parë të këtij viti me 17 për qind ose 6.1 miliardë dollarë, në rreth 29.8 miliardë dollarë. Në të njëjtën kohë, kompanitë e teknologjisë ranë deri në 28 për qind.
Ndryshe nga trendi, kompanitë e naftës dhe gazit ndër 100 të parat e rritën vlerën e tyre në bursë me 19 për qind.
“Kohët e fundit, investitorët janë fokusuar më shumë te përfitimi sesa te rritja”, shpjegoi Henrik Alers, CEO i EY Gjermani. “Paratë nuk jepen më kaq lehtë, kërkesat ndaj kompanive në të cilat investohen janë në rritje”.
Perspektiva e zymtë për Evropën
Edhe pse shumë firma lider vazhdojnë të regjistrojnë fitime të larta, situata aktuale ka çuar në pasiguri të thellë, thotë Ahlers. Ai pret një gjysmë të dytë shumë të vështirë të vitit:
“Lajmet e këqija po grumbullohen, ka shumë kriza për të kapërcyer, disa prej të cilave ushqejnë njëra-tjetrën. Rreziku i një recesioni global tani është real.”
Ahlers beson se dixhitalizimi – të cilit pandemia e koronës i ka dhënë një vrull të madh – ndoshta do të ketë një ndikim vendimtar në ekonomi dhe tregjet e aksioneve në vitet në vijim.
Dhe këtu Evropa dhe Gjermania janë pozicionuar dobët. Nga 23 kompanitë e teknologjisë aktualisht në 100 më të mirat, 17 janë me bazë në Amerikën e Veriut, katër në Azi dhe vetëm dy në Evropë. Sipas tij, trendi i dixhitalizimit ka çuar në uljen e peshës së Evropës në bursat botërore vitet e fundit.
Rruga Press