Opinion/Aktualitet

Pse kujdesi shëndetësor po kthehet në një “produkt konsumi”?

The Economist

Teknologjia dhe kujdesi shëndetësor kanë një marrëdhënie të ndërlikuar. Më 3 janar, Elizabeth Holmes, themeluesja e Theranos, një startup që dikur mishëronte premtimin për të kombinuar dinamizmin e Silicon Valley me një treg të kujdesit shëndetësor, u dënua pasi kishte gënjyer investitorët për aftësitë e teknologjisë së firmës saj për testimin e gjakut.

Këtë javë një turmë sipërmarrësish dhe investitorësh do të mblidhen në atë që njihet si mbledhja vjetore e  kujdesit shëndetësor JPMorgan Chase. Diskutimet do të fokusohen në inteligjencën artificiale, diagnostikimin digjital dhe tele-shëndetin  ose shëndetësia digjitale.

Sistemet shëndetësore të rrëmujshme, të kushtueshme po tronditen nga kompanitë që synojnë drejtpërdrejt pacientët, që flasin nëpërmjet internetit  dhe u japin atyre më shumë kontroll mbi mënyrën se si të kujdesen për shëndetin. Përparimet shkencore në fusha të tilla si sekuenca e gjeneve dhe inteligjenca artificiale (AI) kanë krijuar mënyra të reja se si mund të kujdesemi për shëndetin, raporton abcnews.al

Farmacitë plotësojnë recetat, ekzistojnë gjithashtu disa platforma që lidhin pacientët me mjekët, duke i dhënë mundësinë të gjejnë diagnozën vetë në shtëpi. Çmimi është marramendës. Kujdesi shëndetësor përfshin 18% të PBB-së në Amerikë, ekuivalente me 3.6 trilion dollarë në vit. Në vendet e tjera të pasura përqindja është më e ulët, rreth 10%.

Pandemia i ka bërë njerëzit që të kërkojnë më shumë shërbime në internet, duke përfshirë kujdesin e ndërmjetësuar në mënyrë digjitale. CB Insights, një ofrues i të dhënave, vlerëson se investimet në startup-et e shëndetësisë digjitale u dyfishua në vitin 2021, në 57 miliardë dollarë.

Këto po konkurrojnë me kompanitë ekzistuese të kujdesit shëndetësor dhe gjigantët e teknologjisë.

Në këtë proces, ata po i kthejnë pacientët në konsumatorë.

Disa zyrtarë më aventurierë tashmë po eksperimentojnë me digjitalizimin dhe konsumimin. Teva, një firmë farmaceutike izraelite e cila daton që prej vitit 1901, ka zhvilluar një aerosol që aktivizohet në mënyrë digjitale i pajisur me sensorë të lidhur me aplikacione që u tregojnë përdoruesve nëse po e përdorin atë siç duhet.

Grupi i dytë i kompanive me ambicie të mëdha për shëndetin e konsumatorit është teknologjia. Pas një sërë përpjekjesh të dështuara për të qenë në krye biznesit, gjigantët e teknologjisë më në fund po gjejnë hapësirën që kërkuan. Sipas CB Insights, Alphabet, Amazon, Apple, Meta (kompania e re mëmë e Facebook) dhe Microsoft shpenzuan rreth 3.6 miliardë dollarë në disa marrëveshje në lidhje me shëndetësinë vitin e kaluar.

Lexo më shumë  Kajsiu: Pensionet nxjerrin bllof modelin e qeverisjes Rama

Ato janë aktive në dy fusha: pajisjet dhe të dhënat.

Deloitte, një kompani konsulence, tha se 320 milionë pajisje mjekësore të konsumit do të dërgohen globalisht në vitin 2022 . Në vitin 2020, Amazon zbuloi grupin e saj Halo prej 100 dollarësh. Vitin e kaluar Google bleu Fitbit, i cili prodhon një gjurmues fituesi, për 2.1 miliardë dollarë. Ora më e fundit e Apple ofron tashmë një funksion elektrokardiogrami (EKG) dhe prodhuesi i iPhone planifikon të prodhojë sensorë të oksigjenit në gjak dhe një termometër për të ndihmuar gratë të gjurmojnë ovulimin.

Ora inteligjente më e fundit nga Samsung, monitoron presionin e  gjakut.  Gjigantët e teknologjisë po injektojnë gjithashtu shërbime të lidhura me shëndetin në ofertat e tyre të të dhënave të bazuara në icloud. Për këtë qëllim Microsoft pagoi 20 miliardë dollarë vitin e kaluar për Nuance, një firmë AI.

Oracle, një firmë softuerësh po finalizon blerjen e Cerner, një grup shëndetësor i IT për 28 miliardë dollarë. Pastaj janë fillestarët, të cilët ofrojnë produkte dhe shërbime të shkallëve të ndryshme të kompleksitetit. Disa janë farmaci të thjeshta online. Truepill, një kompani amerikane gjashtëvjeçare me vlerë 1.6 miliardë dollarë, tani jep 20,000 receta në ditë dhe drejton logjistikën për një sërë markash shëndetësore që përballen me konsumatorët, raporton abcnews.al

Njëra është Hims & Hers Health, një farmaci amerikane.Një tjetër është Nurx, i cili ofron profilaktikë para ekspozimit për njerëzit në rrezik të infektimit me HIV. PharmEasy, një farmaci online indiane, grumbulloi 500 milionë dollarë vitin e kaluar. Firmat e telemjekësisë, të cilat ofrojnë një gamë më të madhe shërbimesh shëndetësore, kanë lulëzuar pasi Covid-19 ka tendosur kapacitetin e klinikave, duke bërë që  pacientët të mos vizitohen nga frika e infeksionit.

Teladoc, një firmë amerikane e listuar me një vlerë tregu prej 13 miliardë dollarësh, raportoi të ardhura prej 520 milion dollarë në tremujorin e tretë të 2021, me 80% rritje nga viti në vit. Një zonë tjetër, më e sofistikuar që përjeton rritje të shpejtë është diagnostikimi në shtëpi.

Kjo përfshin pajisje për të analizuar gjithçka, nga sheqeri në gjak deri te mostrat e jashtëqitjes. Levels Health, një startup amerikan shet pajisje të glukozës të sinkronizuara me aplikacione direkte tek konsumatorët. Themeluesi i saj, Josh Clemente, u frymëzua duke kërkuar nga një miku që t’i kontrabandonte një monitor të tillë nga Australia. Lista e pritjes së startup-it tani përfshin  145,000 persona.

Lexo më shumë  Një idiotizëm i ri politik: "grusht shteti" i qeverisë kundër opozitës

Digbi Health, një tjetër firmë amerikane, përdor lëndën fekale për të analizuar mikrobiomën e zorrëve të klientëve të saj për të promovuar shëndetin gastrointestinal. Skin + Me, një kompani britanike, përdor selfie për t’i siguruar njerëzve një udhëtim te dermatologu duke i ofruar kujdes për lëkurën së bashku me recetë.

Thriva, gjithashtu nga Britania, analizon gjakun nga shpimet e gishtave për të kuptuar probleme të tilla kolesteroli i lartë dhe anemia. Një strategji është të pozicionoheni si shitës i produkteve të “mirëqenies së përgjithshme” për të shmangur shqyrtimin rigoroz dhe të konsultoheni vetëm me profesionistë mjekësorë për qëllime këshillimore ose për të bindur investitorët e mundshëm që produktet e tyre mbështeten me shkencë.

Kompanitë e tjera, veçanërisht ato me oferta të teknologjisë më të lartë, po veprojnë me kujdes. Manny Montalvo, i cili mbikëqyr shitjet e “Digihaler” në Teva, këmbëngul se nuk është një produkt konsumi.  Industria shpreson që agjencia më në fund do të miratojë standardet për softuerin e shëndetësisë digjitale.

Australia, Japonia, Singapori dhe BE-ja kanë përcaktuar strategjitë e shëndetësisë digjitale në mënyrë që të krijojnë standarde të ngjashme për përcaktimin e cilësisë, sigurisë dhe vlerës klinike të pajisjeve të reja shëndetësore. Më shumë vende po miratojnë rregulla për mbrojtjen e të dhënave që duhet t’ua bëjnë më të qartë sipërmarrësve, investitorëve dhe konsumatorëve se çfarë të dhënash mund të ndahen, me kë dhe si.

Pas tejkalimit të 30 miliardë dollarëve në fillim të vitit 2021, vlera e tregut të Teladoc është kthyer aty ku ishte përpara pandemisë në fillim të vitit 2020. Perspektivat e Hims & Hers, çmimi i aksioneve të së cilës ka rënë me tre të katërtat në vitin e kaluar, mund të jetë dëmtuar gjithashtu nga nisma e Amazon në fund të vitit 2020 për të filluar biznesin e  saj të farmacive elektronike.

Sipas Scott Melville,  i Shoqatës së Produkteve të Kujdesit Shëndetësor të Konsumatorit, një organ tregtar, “Nuk ka kthim prapa në sistemin e vjetër, ku mbështeteni ekskluzivisht te një profesionist mjekësor”.

Kompanitë sipërmarrëse duan të ndihmojnë njerëzit të shërohen sa më shpejt. Kjo është një prognozë negative për spitalet, por për gjithë të tjerët,  është kryesisht pozitive.

Rruga Press

YouTube player

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *