Bota

Pas fitorës së raundit të parë të zgjedhjeve nga kandidati anti-Nato, Presidenti i Rumanisë mbledh Këshillin e Lartë të Mbrojtjes për cënimet e sigurisë nga Tiktok-u

Presidenti i Rumanisë, Klaus Iohannis, thirri mbledhjen e Këshillit të Lartë të Mbrojtjes së vendit për të enjten, më 28 nëntor 2024, me fillim nga ora 14:00, në Pallatin Cotroceni. Takimi vjen pas diskutimeve mbi ndikimet e mundshme të jashtme në zgjedhjet presidenciale të 24 nëntorit.

Në axhendën e mbledhjes së Këshillit është “analiza e rreziqeve të mundshme për sigurinë kombëtare të krijuara nga veprimet e aktorëve kibernetikë shtetërorë dhe joshtetërorë në disa infrastruktura IT&C, mbështetje për procesin zgjedhor”.

Një ligjvënës i shquar i BE-së i bëri thirrje të martën shefit të TikTok të paraqitet para Parlamentit Evropian për t’iu përgjigjur pyetjeve rreth rolit të rrjetit në zgjedhjet presidenciale të Rumanisë.

Specialistët tërheqin vëmendjen për aktivitetin e fshehtë të mijëra llogarive false përpara votimit.

Dhe në Rumani, ANCOM dhe CNA – institucionet përgjegjëse përkatësisht për komunikimin në internet dhe audiovizual – besojnë se TikTok luajti një rol në zgjedhje.

Fitorja në raundin e parë të zgjedhjeve presidenciale të së dielës së kaluar nga sovranisti pro-rus Călin Georgescu shkaktoi valë tronditëse në lidhje me trajektoren politike të vendit në Bashkimin Evropian dhe NATO.

Shumë shqetësime përqendrohen në mënyrën se si një fushatë TikTok arriti të nxjerrë nga errësirë ​​një kandidat të panjohur. Preferencat elektorale për kandidatin e pavarur Călin Georgescu u rritën nga 2% në 22% bazuar në një fushatë të kryer në TikTok, sipas një raporti të Forumit të Ekspertëve.

Këshilli Kombëtar Audiovizual (CNA) i kërkoi Komisionit Evropian të martën të hapë një hetim zyrtar kundër rrjetit social kinez TikTok, duke marrë si pikë referimi raportin e bërë nga Forumi i Ekspertëve.

Fushata dyshohet se përdorte llogari me përmbajtje elektorale pa etiketime të duhura, duke amplifikuar artificialisht mesazhet përmes algoritmeve, duke përdorur hashtags të dedikuar që tërhoqën miliona shikime.

Edhe pse TikTok deklaron se nuk lejon reklama politike me pagesë, analiza tregon se platforma lejoi promovimin indirekt të mesazheve politike përmes ndikuesve pa etiketim të duhur dhe se nuk ofronte transparencën e nevojshme për të identifikuar sponsorët ose burimet e përmbajtjes zgjedhore.

Këto praktika bien ndesh me detyrimet e vendosura nga rregullorja e Komisionit Evropian për shërbimet dixhitale dhe transparencën në reklamat politike (DSA).

AQN-ja thotë se nuk janë përmbushur detyrimet për vlerësimin e rreziqeve sistematike.

Sipas Art. 34 të DSA-së, platformat shumë të mëdha online (VLOP) duhet të identifikojnë, analizojnë dhe vlerësojnë rreziqet sistematike që rrjedhin nga dizajni, funksionimi i shërbimeve të tyre, duke përfshirë sistemet algoritmike dhe përdorimin e shërbimeve të tyre.

Lexo më shumë  Raketat amerikane Atacms i shkaktojnë Rusisë humbjen e rëndësishme

Në rastin e TikTok, algoritmet që japin përparësi dhe përforcojnë përmbajtjen audiovizive nuk janë mjaft transparente dhe përdoruesit dhe autoritetet nuk kanë akses në informacionin thelbësor në lidhje me kriteret e përdorura për rekomandimet, thuhet në raportin e cituar nga CNA.

Kjo mungesë transparence mund të kontribuojë në rreziqe të konsiderueshme, duke përfshirë:

1. Deformimi i debateve publike, nëpërmjet promovimit joproporcional të përmbajtjes që synon të shkaktojë reagime të forta emocionale;

2. Ndikimi në procesin zgjedhor, duke amplifikuar potencialisht përmbajtjen e favorshme për një aktor të caktuar politik, pa mekanizma të qartë balancues.

Kjo mungesë transparence i pengon rregullatorët të vlerësojnë nëse platforma përputhet me detyrimet e saj sipas ligjit evropian, ndërkohë që ndikon në besimin e përdoruesve në procesin demokratik.

Veprimet e TikTok patën një ndikim të rëndësishëm në zgjedhjet presidenciale rumune të vitit 2024, raundi i parë, duke kontribuar në:

  • krijimi i një avantazhi të padrejtë për një kandidat të vetëm;
  • manipulimi i opinionit publik përmes përmbajtjes së pashënuar;
  • shfrytëzimi i përdoruesve të rinj, të cilët përfaqësojnë një shumicë të audiencës së TikTok prej 8.9 milionë përdoruesish.

CNA pyeti Komisionin Evropian:

  • Fillimi i një hetimi zyrtar për pajtueshmërinë e TikTok me dispozitat e DSA, veçanërisht në lidhje me transparencën algoritmike dhe rreziqet sistematike;
  • Të kërkojë që TikTok të publikojë një vlerësim të detajuar të rreziqeve demokratike që lidhen me aktivitetin e tij në Rumani;
  • Të vendosë masa korrigjuese dhe sanksione për shkeljet e identifikuara.
  • Për të siguruar publikimin e një raporti mbi transparencën algoritmike, duke përfshirë në kontekstin e përmbajtjes zgjedhore të transmetuar gjatë fushatës elektorale për zgjedhjet presidenciale në Rumani 2024, raundi i parë.

Dy kandidatët për zgjedhjet presidenciale, Cristian Terheş (Partia Kombëtare Rumune Konservatore – PNCR) dhe Sebastian Constantin Popesku (Partia e Rumanisë së Re), i kërkuan Gjykatës Kushtetuese të mërkurën të anulojë rezultatet e raundit të parë të zgjedhjeve.

Terheș thotë se BRSS-ja vazhdoi propagandën elektorale edhe pas përfundimit të fushatës, e cila do të kishte favorizuar vendosjen e kandidates së saj Elena Lasconi në vendin e dytë dhe se në disa qendra votimi votat e marra nga kandidati i Forcës së djathtë. , Ludovic Orban, do të ishte kaluar në procesverbal për llogarinë e Elena Lasconit.

Sebastian-Constantin Popescu deklaroi për Evropën e Lirë se rezultati i marrë nga Călin Georgescu është pasojë e një mashtrimi.

Lexo më shumë  Rubla ruse arrin nivelin më të ulët në 32 muaj kundrejt dollarit

“Ka pasur një fushatë të gjerë promovimi në internet, veçanërisht në rrjetin TikTok. Është skandaloze, sfidon qesharakun dhe sensin e shëndoshë të besosh se me zero lei ke 160 milionë shikime në një rrjet të vetëm social dhe ke arritur të bindësh 2.1 milionë rumunë me zero lei. Këto vota janë rezultat i mashtrimit”.

Studimi i Forumit të Ekspertëve – Rumanisht Tik Tok

Më 18 nëntor, Călin Georgescu kishte 92.8 milionë shikime, kryesisht të realizuara në 2 muajt e fundit.

Deri më 22 nëntor, ai ishte rritur në 52 milionë shikime. Më saktësisht, ai shtoi më shumë se gjithë shikueshmërinë e arritur nga Mircea Geoană në 11 muaj.

Shpërthimi i dukshmërisë duket i krijuar papritur dhe artificialisht, ashtu si sondazhet në të cilat shpërtheu papritur me një rezultat midis 8-10%.

Aspektet që përforcojnë idenë e një fushate të koordinuar promovuese janë:

  • Trafiku i tepërt pa një numër ndjekësish përkatës para 2 muajve të fundit.
  • Trafiku i tij prej 150 milionë shikimesh gjenerohet në mënyrë obsesive vetëm rreth hashtagut #calingeorgescu dhe kaq. Në realitet, trafiku organik është shumë më i pastrukturuar kur nuk paguhet ekskluzivisht.

Tema me shikueshmërinë më të lartë të shtyrë nga Călin Georgescu në TikTok në dy muajt e fundit është paqja, më saktë nevoja që Rumania të ndalojë mbështetjen e dhënë për Ukrainën për të mos përfshirë Rumaninë në luftë. Kjo temë e konfliktit kufitar është e pranishme në formën e nevojës për të ruajtur sovranitetin dhe kombinohet me tregime të tjera klasike: Rumania importon 90% të ushqimit të saj, ne eksportojmë cilësi rumune te të huajt, eksportojmë drithërat tona dhe blejmë produkte të përpunuara me cilësi të dobët. , etj.

Informacioni viral i paverifikuar që u shfaq në TV dhe më vonë u kthye në video në TikTok është taktika kryesore e promovimit; më poshtë po riprodhojmë disa nga pretendimet virale.

“Sot eksportojmë grurë për 30 lekë për kg dhe importojmë brumë të ngrirë për 3.4 lei” (442,000 shikime, 29,000 pëlqime)

“Mbështetja e dhënë Ukrainës në luftën me Rusinë. Refuzimi për të vazhduar mbështetjen ekonomike dhe ushtarake për Ukrainën, në luftën e nisur nga Rusia. Mbështetja e PAQES dhe duke pasur parasysh se jemi të tërhequr në konflikt për shkak të interesave të tjera të fshehta. Ju lutemi lini mendimin tuaj rumun në komente!” (1.3 milion shikime, 95,800 pëlqime) /REL Romania/

YouTube player