Kritiku i Putinit zbulon të vërtetën e shëmtuar pas dronëve vrasës të Rusisë
Prodhuesit rusë të dronëve janë bërë mjeshtra të anashkalimit të sanksioneve ndërkombëtare në mënyrë që të kenë akses në teknologjinë jetike të përdorur në makinat luftarake të Presidentit Vladimir Putin, sipas një raporti të fundit nga Zvicra.
Sipas NewsWeek, raporti i 15 nëntorit nga swissinfo me bazë në Bernë, një divizion i Korporatës Zvicerane të Transmetimeve, zbuloi se prodhuesit rusë të modeleve të ndryshme të mjeteve ajrore pa pilot vazhdonin të blinin komponentë kyç nga Perëndimi ose qeveritë e lidhura me Perëndimin, duke përfshirë Zvicrën, Shtetet e Bashkuara dhe Tajvanin, transmeton Rruga Press.
Zhvillimi hedh dyshime të mëtejshme mbi efektivitetin e kontrolleve gjithëpërfshirëse të vendosura në aksesin e sektorit publik dhe privat rus në pajisjet që Putini ka përdorur për të vazhduar pushtimin e ushtrisë së tij në Ukrainën fqinje, rezistenca e së cilës ka rezultuar në një ngërç ndërsa luftimet hyjnë në një dimër të dytë.
“Ky nuk është rasti kur Moska përdor paisje të vjetra të kohës së para sanksioneve, përkundrazi, shumë nga komponentët u prodhuan këtë vit,” tha Mikhail Khodorkovsky, një kritik prej kohësh i Kremlinit, tani i mërguar në Londër. “Pra, si po i anashkalon dhe kapërcen Putini sanksionet?”
“Disa nga komponentët, si mikroçipat, përdoren gjithashtu në mallra të ndryshme komerciale, si skuterët elektrikë – këto mund gjehen dhe rishiten lehtësisht dhe nuk klasifikohen si pajisje ushtarake,” tha Khodorkovsky, projekti hetimor i të cilit, Qendra Dossier, kontribuoi në hulumtim.
Udhëheqësi i opozitës ruse tha se kompanitë ndërmjetëse guaskë, ose “rregulluesit e punëve”, të regjistruara në Turqi dhe Kinë po ndihmonin Kremlinin të prokuronte komponentë, duke mos lënë “asnjë gjurmë për të sugjeruar shkeljen e ndonjë sanksioni”, tha Khodorkovsky.
Midis përfituesve të këtij zinxhiri të fshehtë furnizimi ishte UAV-ja ruse Lancet, një municion shumë efektiv, një dron kamikaz, të cilin mbrojtësit e Kievit e kanë pasur të vështirë ta ndalojnë. Komponentët e prodhuar në Zvicër ishin ndër pjesët e gjetura brenda Lancet kur inxhinierët ukrainas hoqën makineritë për inspektim, tha swissinfo.
Në një shembull tjetër, dokumentet e shqyrtuara nga agjencia zvicerane e lajmeve zbuluan se VMK, një furnizues kryesor i komponentëve elektronikë në Rusi, importoi pjesë me vlerë 53,500 dollarë nga Kina, Malajzia dhe Filipinet, të gjitha nëpërmjet Hong Kongut.
Një strategji e ngjashme ndërmjetësimi është përdorur për të marrë pjesë të dronëve nga kompanitë kryesore amerikane si Analog Devices, Texas Instruments dhe Atmel, thuhet në raport. Ndërkohë, komponentë të prodhuar nga kompania tajvaneze VBsemi u zbuluan gjithashtu brenda dronëve rusë të kategorisë ushtarake në fushat e betejës në Ukrainë.
Fakti që prodhuesit rusë të dronëve po regjistronin haptazi komponentë me origjinë kineze ishte “një çështje serioze”, tha Khodorkovsky. “Njerëzit po vdesin në Ukrainë çdo ditë si pasojë e këtyre dronëve dhe ndërprerja e aksesit të Moskës në komponentët e tyre do të reduktonte vdekjet.”
Në anën tjetër të spektrit, forcat e armatosura të Ukrainës u tha gjithashtu se po luftonin për të blerë pjesë komerciale të dronëve të prodhuara në Kinë pasi autoritetet kufizuan eksportet e tyre.
“Kina, duke kufizuar furnizimet, mund të përpiqet fshehurazi të zvogëlojë potencialin luftarak të Ukrainës, të rrisë avantazhet e forcave të armatosura ruse dhe kështu të krijojë kushtet për ta sjellë Ukrainën në dorëzim”, u shpreh eksperti Yurii Poita, i cili drejton seksionin për Azi-Paqësor të Qendra për Studimet e Ushtrisë, Konvertimit dhe Çarmatimit në Ukrainë.
Komponentët me burim nga Kina përbënin 67 për qind të pjesëve të përdorura në flotën ruse të dronëve, sipas një raporti të shtatorit nga Shkolla e Ekonomisë e Kievit.
Rruga Press