Anijet, dronët e detit dhe inteligjenca artificiale: Si NATO po forcon mbrojtjen e kabllove kritike nënujore të Balltikut
Në mëngjesin e Krishtlindjeve, operatorët estonezë të rrjetit elektrik përjetuan një surprizë të padëshiruar: kablloja elektrike Estlink 2 që i lidhte me Finlandën kishte dështuar.
Për shkak të ndërprerjes, vetëm kablloja Estlink 1 mbeti në punë, duke reduktuar fluksin e energjisë elektrike në Estoni me pothuajse dy të tretat.
Për shkak të kapacitetit rezervë, këputja pati pak ndikim në shërbime. Megjithatë, ajo ngjalli frikën se çmimet e energjisë do të rriteshin ndërsa kablloja është jashtë shërbimit – ndoshta për muaj të tërë.
Të nesërmen, zyrtarët finlandezë hipën dhe ndaluan Eagle S, një cisternë me flamur të ishujve Kuk që dyshohet se transportonte naftë nga Rusia në Turqi. Anija kishte kapërcyer kabllon dhe me sa duket tërhoqi spirancën në proces, sipas zyrtarëve finlandezë.
Siç theksoi ministri i Mbrojtjes i Estonisë Hanno Pevkur në një intervistë me CNN në Talin javën e kaluar, ky nuk ishte i pari “sulm hibrid” i supozuar në muajt e fundit duke përdorur të njëjtin modus operandi. Megjithatë, ai pranoi se disa besojnë se ishte një aksident.
Por do të ishte më i rëndësishmi.
NATO, e cila tashmë kishte ndjekur incidentet e kabllove të prera, reagoi. Brenda tre javësh, aleanca ka nisur një grup të koordinuar anijesh luftarake për të parandaluar sulme të tilla të dyshuara.
Duke shpallur misionin e ri të mbikëqyrjes dhe parandalimit, të quajtur Baltic Sentry, Sekretari i Përgjithshëm i NATO-s Mark Rutte tha se ishte “shumë i shqetësuar” për “kërcënimin në rritje ndaj infrastrukturës sonë kritike nënujore”.
Megjithëse NATO kishte rritur tashmë patrullimet në Detin Baltik dhe kishte intensifikuar bashkëpunimin me policinë kombëtare dhe rojet kufitare të vendeve në fjalë, incidenti i 25 dhjetorit ishte vetëm i fundit në një seri sulmesh të dyshuara në infrastrukturën kritike,” shpjegoi Bashkimi Evropian.
Rusia mohon çdo rol në dëmtimin. Pevkur nuk mendon kështu dhe fajëson anijet ruse të mbështetura nga sanksionet, një e ashtuquajtur “flotë hije” e cisternave të vjetruara të akuzuara për shmangie të kufizimeve perëndimore në shitjen e naftës ruse.
“Ne e pranojmë çështjen ashtu siç është dhe e dimë se këto anije, kur flasim për Flotën Hije, përbëjnë një kërcënim, jo vetëm nga pikëpamja e sigurisë, por mbi të gjitha nga pikëpamja mjedisore”, tha Pevkur. .
Ky skepticizëm i hapur tashmë ndahet nga shumë në Baltic Sentry.
Prokurorët suedezë konfirmuan të dielën se kishin kapur një anije me dyshimin për sabotim pasi një kabllo komunikimi që kalonte nën Detin Baltik midis Suedisë dhe Letonisë u dëmtua.
dyshimi për lidhjet ruse
Javën e kaluar, komandanti i misionit në bordin e fregatës holandeze HNLMS Tromp – flamuri më i avancuar i Baltic Sentry – i tha CNN se ai kishte krijuar tashmë një model të aktivitetit detar në Detin Baltik që sfidonte narrativën e Rusisë.
“Shumë nga anijet që kemi vëzhguar duke shfaqur sjellje të çuditshme kanë origjinën ose janë duke u nisur drejt një porti rus,” tha komodori Arjen S. Warnaar, i cili kryeson Grupin Detar Një të Përhershëm të NATO-s.
Ai tha se spiranca e anijeve ishte tërhequr zvarrë “disa qindra milje” në disa raste, duke shtuar, duke iu referuar pretendimit se ekuipazhet nuk e vunë re: “Paramendja ime është, jo, një kapiten e di këtë” tërheqja e spirancave ishte “ndoshta e qëllimshme”.
Autoritetet finlandeze nuk kanë shpallur ende rezultatet e hetimit të tyre në aksidentin Estlink 2.
Avokati finlandez Herman Ljungberg, i cili përfaqëson pronarin e Eagle S, Caravella LLC FZ me qendër në Emiratet e Bashkuara Arabe, i tha CNN se besonte se anija po transportonte naftë ruse, por ishte “kargo plotësisht e ligjshme … e cila u shit nën kufirin e çmimit të zbatueshëm. .” Ai e quajti akuzën për sabotim “të pakuptimta” dhe tha se policia finlandeze kishte hetuar për katër javë pa ofruar asnjë provë që sugjeronte sabotim. Ai tha gjithashtu se dëmtimi i supozuar i pajisjeve nënujore të anijes ndodhi jashtë ujërave territoriale finlandeze dhe se për këtë arsye Helsinki nuk kishte autoritet për të ndërhyrë.
Rusia ka mohuar akuzat për përfshirje në sabotimin e kabllove nënujore. Ambasada ruse në Londër tha javën e kaluar se NATO po ndërtonte forcat detare dhe ajrore nën “pretekstin fiktiv të “kërcënimit rus”.
Ndikimi global i ndërprerjeve
Nën Detin Baltik ka dhjetëra kabllo të rrezikuara interneti dhe energjie, shumica e të cilave janë të vendosura të pambrojtura në shtratin e detit. Sipas Rutte, më shumë se 95% e trafikut të internetit në botë kryhet nga kabllot nëndetëse, me rreth 1.3 milionë kilometra të këtyre kabllove që sigurojnë rreth 10 trilion dollarë në tregtinë ndërkombëtare çdo ditë.
Riparimet mund të jenë të kushtueshme dhe dëmtimi mund të marrë muaj për t’u rregulluar. Megjithëse rrjetet nënujore shpesh kanë teprica të integruara, një sulm i bashkërenduar mund të paralizojë rrjetet e komunikimit të shumë vendeve, duke rrezikuar operacionet spitalore, operacionet e policisë dhe shumë më tepër.
Edhe ndërprerjet e vogla mund të lënë dhjetëra mijëra të paaftë për të parë shfaqjet dhe filmat e tyre të preferuar dhe të ndikojnë në blerjet në internet dhe dërgesat në shtëpi.
Në një jetë që varet nga Interneti i Gjërave, spiranca e një anijeje e tërhequr qindra milje larg mund t’ju shkatërrojë tërë ditën.
Vetëm javën e kaluar, sipas Ministrisë Britanike të Mbrojtjes, Marina Britanike u detyrua të shoqëronte një anije spiune ruse përmes kanalit të ngushtë anglez “pasi kishte kaluar javë duke u endur mbi infrastrukturën kritike nënujore në ujërat britanike”.
Vetëm një ditë më parë, Mbretëria e Bashkuar kishte njoftuar se do të dërgonte hidroavione për të marrë pjesë në operacionin Baltic Sentry, së bashku me anije nga Gjermania, Holanda dhe Suedia.
Franca ka gjithashtu një gjuetar minash në grupin e punës, CMT Croix du Sud.
Në fillim të këtij muaji, ministri francez i Mbrojtjes Sébastien Lecornu u ankua për “veprim agresiv rus” pasi një aeroplan patrullimi detar francez u zbulua nga radari i kontrollit të zjarrit të një sistemi rus të mbrojtjes ajrore S400 ndërsa patrullonte hapësirën ajrore ndërkombëtare si pjesë e operacionit Baltik Sentry, dhe Sinjalet GPS gjithashtu u bllokuan. Ndërhyrja GPS nuk është asgjë e re – ajo ka penguar uljet e avionëve civilë në rajon për muaj të tërë.
Inteligjenca artificiale ndihmon në ndërtimin e “modeleve të jetës
Operacioni Baltic Sentry mbështetet nga AI i operuar nga Qendra e re Detare e NATO-s për Sigurinë e Infrastrukturës Kritike Nënujore në MB.
“Shpejtësia është e një rëndësie të madhe këtu. “Ne duhet të reagojmë shumë shpejt,” i tha CNN javën e kaluar shefi i operacioneve detare të NATO-s, kapiteni Niels Markussen.
Sipas Markussen, një kapiten i marinës daneze, ekipi po krijon “modele jete” në Detin Baltik duke kërkuar anomali, të tilla si: Për shembull, anijet që ndryshojnë shpesh drejtimin, lëvizin pranë kabllove kritike ose ngadalësojnë shpejtësinë. “Ne kemi këtë imazh të infrastrukturës nënujore dhe e krahasojmë atë me imazhin nga sipërfaqja,” shpjegoi ai.
Me burimet e kombinuara të anijeve luftarake, inteligjencës artificiale, të dhënave të gjurmimit të teknologjisë së lartë dhe avionëve luftarakë F-35 në dispozicion, Markussen tha se koha e reagimit ndaj sjelljes së dyshimtë do të jetë “brenda gjysmë ore ose një ore” – shumë larg nga 17 orët që një anije e dyshuar për sabotim u ankorua vitin e kaluar.
Por me shpejtësinë dhe fuqinë e këtij operacioni të ri vjen rreziku, thotë Markussen. “Është një zonë e ndjeshme ku ne duhet të konsiderojmë nëse po lëvizim në diçka që mund të bëhet shumë e shëmtuar – dhe me këtë dua të them luftën.”
Nuk është aq e lehtë të fajësosh Rusinë, thotë ai. “Të caktosh fajin është e vështirë”, shpjegon ai, duke shtuar: “Prova, pistoleta e duhanit… Është shumë, shumë e vështirë”.
Ndoshta më shumë se çdo ekuipazh dhe anije tjetër në Baltic Sentry, ata po bëjnë kalimin nga metodat e luftimit të luftës së vjetër në aftësitë për të fituar një luftë hibride. Minahedhësja ka kaluar nga luftimi i minave detare në zbulimin e dëmtimit të kabllove nëndetëse.
Pak metra mbi ujin e akullt, në një kuvertë të hapur në pjesën e pasme të anijes luftarake të plakur, është vendosur një raft dronësh të detit të kuq. Secili prej tyre është rreth 2.4 metra i gjatë, mundësohet nga katër shtytës të hollë dhe duhet të manovrohet me kujdes mbi ujë nga tre marinarë përpara se të ulet metri i fundit në det.
Ajo është e lidhur me anijen nëpërmjet një kablloje të hollë portokalli të plagosur në një daulle që funksionon me dorë dhe transmeton imazhet nga shtrati i errët i detit.
Ajo që operatorët e dronëve shohin nën ujë, shumë kohë përpara se ekuipazhet e riparimit të thirren për të rregulluar një kabllo të dëmtuar, mund të jetë shkas që e shtyn diplomacinë në veprimin që Markussen i frikësohet.
Nëse gjenden prova të pakundërshtueshme të keqbërjes ruse, NATO do të jetë një hap më pranë mposhtjes së kundërshtarit të saj./CNN/
Rruga Press